Sarunas ar mārketinga komunikāciju nozares spicākajiem prātiem un leģendāriem reklāmistiem

Raksts atjaunots: 20.09.2016

Pirms nedēļas izdarīju kaut ko jaunu pirmoreiz – 12 stundas no vietas Facebook video tiešraidē intervēju 10 Latvijas mārketinga un komunikācijas nozares profesionāļus. Tā bija jauna pieredze gan man pašam, gan arī nozarei kopumā.

Šī aktivitāte bija neliela kampaņa pēc mēneša notiekošajai digitālā mārketinga konferencei Digital 2016. Sākotnējā ideja bija veidot 24 stundu sarunu šovu, taču, loģiski padomājot, kurš gan būt gatavs nākt uz sarunu naktī? Un kurš saņemtos to skatīties tiešraidē? 

Lai vai kā, pirms nedēļas izveidotā konferences Facebook lapa ir sasniegusi 40 tūkstošus cilvēku, savukārt video ir noskatījušies vairāk kā 10 tūkstoši interesentu. Tomēr lielāko gandarījumu sniedza gan komentāros, gan pēc tiešraides privātās vēstulēs saņemtās atsauksmes un daudzie "paldies" par šo iniciatīvu. Patiesais "paldies", protams, pienākas visiem maniem tiešraides viesiem, jo viņi bija tie, kas radīja noderīgu saturu šajās sarunās.

Ja nu esi palaidis garām kādu video, piedāvāju tos visus noskatīties šeit. Zemāk (zem video) esmu izcēlis dažus interesantus citātus, ko teica mani viesi.

Andris Rubīns no 00:06:44
Kristaps Siliņš no 01:12:18
Jānis Palkavnieks no 02:11:16
Raimonds Platacis no 03:01:26

***

Ģirts Ozoliņš no 00:00:07
Jānis Kļaviņš no 00:52:34
Edgars Pētersons no 01:52:25

***

Zigurds Zaķis no 00:07:27
Linda Egle no 01:33:19
Jānis Erts no 02:00:43

***

Zigurds Zaķis:


“Jebkura mūsu darba pamatā joprojām ir radošais darbs.”
“Lielo atziņu meklēšana ir stratēģa galvenais uzdevums.”
“Komunikācija mūsdienās ir ne tikai par to, ko Tu saki, bet arī par to, ko Tu dari un kā Tu to interpretē".

***

Linda Egle:

“Reklāmas cilvēki ir atbildīgi par to, cik uzbāzīgas būs viņu reklāmas.” 
“Auditorija neveidojas no viena klikšķa.”

***

Jānis Erts:

“Pārdomāti netradicionālie risinājumi izmaksā mazāk nekā tradicionālas mediju kampaņas.”
“Neviena ideja nerodas tikai tavā galvā. Jo ātrāk tu sevi nostādi āksta lomā cita cilvēka acīs, jo ātrāk tiksi pie laba rezultāta.”
“Sūdīga ideja ir ātrākais veids kā tikt pie labas idejas.” 

***

Ģirts Ozoliņš:

“Laba reklāma maina cilvēka viedokli un attieksmi pret lietām dažādos aspektos. Jo vairāk cilvēku tā ietekmē, jo reklāma ir labāka.”
“Ar reklāmas palīdzību cilvēki tiek iepazīstināti ar izvēles iespējām.”
“Ja esi komforta zonā, vairs nav labi.” 

***

Jānis Kļaviņš:


“Mārketings pēc būtības ir apmaiņa ar vērtībām.”
“Mārketings ir uzņēmumu psihoanalīze.”
“Nav īsceļu zināšanu iegūšanai.”

***

Edgars Pētersons:

“Stratēģis pārtulko biznesa problēmu un rada komunikācijas risinājumus.”
“Liela daļa Latvijas uzņēmumu un aģentūru zīmolus veido tikai ar komunikācijas palīdzību. Lai to mainītu, ir jābūt spēcīgiem mārketinga vadītājiem.” 

***

Andris Rubīns:

“Katru gadu nozare mainās. Nav bijis interesantāka laika reklāmā par šo. Gan saturiski, gan dažādības ziņā.”
“Vai tu vari noformēt ideju kā ziņu virsrakstu?”
“Stāsts, kas balstīts uz paša pieredzi vai noklausītu sarunu, ir labākais avots lieliskai reklāmai.”
“Labas idejas nobriest. Pieredze rāda, ka ir jāļauj smadzenēm apstrādāt problēmu, informāciju, tendences. No otras puses, gandrīz vienmēr labākās idejas ir tapušas komandas ping-ponga režīmā.” 

***

Kristaps Siliņš:

“Stratēģijā palīdz tas, ka tu katru reizi ar skaidru prātu mēģini kaut ko uztaustīt tukšā vietā.”
“Mēs iemācām klientus runāt par lietām, kuras cilvēkiem ir svarīgas.”
“Trash varētu būt vēl viens perspektīvs virziens.”
“Kamēr saturs risina sāpi, tikmēr viss ir super. Ja saturs tikai izklaidē, tas, manuprāt, ir mazāk prātīgi.”

***

Jānis Palkavnieks:

“Satura mārketings ir tad, kad veikals tev nevis grib “iesmērēt” vistas fileju ar atlaidi, bet iedod pavārgrāmatu.”
“Zināšanas ir kļuvušas pieejamākas. Iespējams, divpadsmitgadīgi jaunieši montē video labāk nekā pieredzējuši televīzijas darbinieki.”
“Tehnoloģijas ir kļuvušas lētākas un pieejamākas. Mēs vairs nevaram atļauties teikt, ka nevaram sevi nofilmēt.” 

***

Raimonds Platacis:

“Tev ir jābūt rokenrolā, bet rokenrols nav ballītes. Rokenrols ir tas, kā tu uztver savu darbu.”
“Tehnoloģiskais progress un patērēšanas kults ir tas, par ko mēs balsojam ar savu naudu.”
“Pirms dedlaina tu jūties kā pilots 3 sekundes pirms katapultēšanās. Tajā brīdī tu vari izdarīt tik daudz.”
“Es neuzskatu, ka ir jārada pēdējā brīža risinājumi. Bet dažkārt tā sanāk.”
“Kad tu strādā reklāmā, tev nekas nekad nav pabeigts.”

Artūrs Mednis

Artūrs Mednis

Jauno mediju un digitālā mārketinga speciālists ar 15 gadu pieredzi komunikāciju nozarē; pasniedz zīmolu komunikāciju RISEBĀ, Digitālā Mārketinga Akadēmijā, u.c.; aģentūras New Black vadītājs. Ir twitterī, feisbūkā un instagramā.